سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انصاف، اختلاف را می زُداید و الفتْ پدید می آورد. [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 92 آبان 7 , ساعت 9:13 صبح

امام و گروهک نهضت آزادی

یکی از مواردی که سالها پیش از سوی خواهران اشراقی بیان شد و چندان هم مورد توجه رسانه های عمومی قرار نگرفت، مسئله همراهی آنها با فتنه گران در ایام انتخابات سال 88 بود. زهرا اشراقی در آن زمان مانند امروز از شبکه های اجتماعی برای بیان مواضعش استفاده می کرد و بیان کرده بود: «اگر موسوی و کروبی و حامیان آنها ضد انقلاب هستند، پس امام هم… » او البته ادامه جمله خود را تکمیل نکرده بود اما تکمیل پروژه های آمریکایی سران فتنه در ایران و آشکار شدن رابطه آنها و حامیانشان با گروه هایی چون منافقین نشان داد او یا فتنه را نمی شناخته و یا امام (ره) را.

با این حال این پایان ماجرا نبود و در دی ماه سال 89 او بار دیگر وارد میدان شد تا حمایت خود از ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی را نشان دهد و وانمود سازد بیت امام (ره) از حامیان نهضت آزادی است. در حالیکه این مسئله نیز در تضاد آشکار با نظرات امام قرار داشت چرا که امام شخصا در سال 1367 در پاسخ نامه سید علی اکبر محتشمی پور که در آن زمان وزیر کشور بود، رسما عدم رسمیت نهضت آزادی را برای همیشه اعلام کردند.

امام خط نهضت آزادی را حتی از منافقین نیز بدتر می دانستند و در این نامه به آن اشاره کرده بودند. با این حال نعیمه و زهرا اشراقی ترجیح دادند به جای آنکه امام راحل را پدر معنوی خود بدانند، بارها اعلام کنند که ابرهیم یزدی «پدر معنوی» آنها است!


سه شنبه 92 آبان 7 , ساعت 9:12 صبح

امام درباره حجاب، آمریکا و موسیقی چه می گفت

در دورانی که موسسه حفظ و نشر آثار امام بیشتر به حمایت از خاطره سازان از امام خمینی می پردازد تا افکار امام، شاید باید به سراغ ایشان و صحبت های حضرت امام (ره) رفت تا بهتر بتوان به شبهاتی که این روزها مطرح می شود پاسخ گفت.

امام درباره حجاب، آمریکا و موسیقی چه می گفت

به گزارش امید به نقل از تسنیم، این روزها هجمه های زیادی علیه اندیشه و نظرات امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی راجع به مسائل سیاسی و اجتماعی روز مطرح می شود که عمدتا این تلاش ها از جانب افراد نزدیک به امام و منتسبین به ایشان است. اگر امروز این افراد با طرح مسائلی جنجالی، شبهه هایی را راجع به نظرات و اندیشه های رفیع امام مطرح می کنند، به دلیل هجمه هایی است که از سالها پیش به صورت مستمر علیه افکار و راه امام مطرح می شد.

به جرات می توان گفت دوران اصلاحات، دوران مظلومیت راه و اندیشه امام بود. در آن دوران، اصلاح طلبان تا جایی پیش رفتند که اعلام کردند می خواهند برای همیشه این رهبر بزرگ را به موزه تاریخ بسپارند اما تاریخ نشان داد حرکت های اینچنینی با درایت و تدبیر مردم راه به جایی نمی برد. دوران اصلاحات و بعد از آن، دوران فتنه پس از انتخابات سال 88 دوران مظلومیت امام بود. با این حال این تحرکات نیز امروز نیز با نقل خاطره از امام و حتی لطیفه سازی ها ادامه دارد.

در دورانی که موسسه حفظ و نشر آثار امام در برابر این حرکات، بیشتر به حمایت از خاطره سازان از امام خمینی می پردازد تا افکار امام، شاید باید به سراغ ایشان و صحبت های حضرت امام (ره) رفت تا بهتر بتوان به شبهاتی که این روزها از منتسبان به ایشان مطرح می شود، پاسخ گفت. به همین دلیل در این گزارش به چند شبهه مطرح شده و البته پاسخهای صریح امام راحل (ره) به این افکار و عقاید پرداخته شده است.

*حجاب درمقابل انقلاب رنگها!

نعیمه و زهرا اشراقی، دو تن از نوادگان بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند که اظهارنظرات آنها درخصوص امام خمینی (ره) ، تعجب مردم را برمی انگیخت.   این دو خواهر به دلیل نزدیکی فکری و خانوادگی با طیف اصلاح طلبان، هر روز شبهات جدید را علیه مسائلی که امام با صراحت به آن پرداخته بودند، مطرح می کردند. همین چند وقت پیش بود که زهرا اشراقی در گفت و گو با یکی از سایت های خبری عربی از مکروه بودن چادر مشکی و رنگ مشکی در لباس خانم های ایرانی گفت و بیان کرد که امام نیز با رنگ مشکی مخالف بودند و آن را مکروه می دانستند. البته او و خواهرش پیش از این نیز  با توسل به برخی گفته ها و خاطره سازی ها از امام (ره) بیان می کردند که رنگ مشکی رنگ خوبی برای چادر نیست و صراحتا از تنفر خود از پوشش چادر می گفتند.

به گزارش تسنیم، زهرا اشراقی 10 سال پیش در گفت و گو با خبرنگار نیویورک تایمز گفته بود: «متاسفانه چادر را به زور به زنان تحمیل کرده اند» . او همچنین به پیش بینی یکی از دوستانش اشاره کرده که قرار است تا 2 سال آینده حکم آزادی حجاب را اعلام کنند. اشراقی بیان کرده بود که حجاب باید جاذبه داشته باشد و به همین دلیل به دنبال ایجاد انقلاب رنگ در پوشش خانم های ایرانی است! او حتی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، در پاسخ به خانمی که گفته بود من در این مراسم با لباس های رنگی آمده ام، گفت: باید رنگ را به جامعه بپاشیم.

نعیمه اشراقی هم در اکثر گفت و گوهایی که با رسانه های داخلی و خارجی داشته است، کلمه چادر را به عنوان محور کلیدی گفت و گوهایش انتخاب کرده و بیان کرده بود: «به خاطر شرایط خانوادگی مجبور به استفاده از چادر هستم وگرنه به آن اعتقادی ندارم. اما این مسئله که حکومت بیاید و حجاب را اجباری کند، از نظر شرعی، برای من جای شک است. در اینکه حجاب مسئله ای فردی است یا اجتماعی، بحث و نظر بسیار وجود دارد. ولی باید در نظر گرفت که برای رعایت نکردن حجاب، برعکس دزدی، روزه خواری و… ، حدی در دین تعیین نشده است و به باور من، اجباری کردن حجاب وقتی معنا پیدا می کرد که دین، حدی برایش قائل شده باشد. در غیر این صورت، مانند نماز نخواندن که حدی ندارد، و ما نمی توانیم فرد تارک نماز را زندانی یا مجازات کنیم، اجباری کردن حجاب هم از نظر شرعی پشتوانه ای ندارد» .

در این میان اما این پرسش مطرح می شود که دیدگاه امام خمینی (ره) پیرامون چگونگی ظهور و بروز خانمها در جامعه چه بوده است؟ امانم خمینی در سخنانی فرموده اند: «از خیانتهای بزرگی که به ملت ما شد این بود که نیروی انسانی ما را از ما گرفتند… بانوان ما را ملعبه کردند؛ بانوان ما را مثل عروسک ها کردند. بانوان ما جنگ جو بودند، اینها خواستند ننگ جو باشند! و خدا نخواست. اینها اهانت به مقام زن کردند. اینها می‏ خواستند زن را مثل شی، مثل یک چیز، مثل یک متاع به این دست و آن دست بگذرانند. اسلام زن را مثل مرد در هم? شئون در همه شئون می خواهد، همان طوری که مرد در همه شئون دخالت دارد زن هم دخالت دارد. همان طوری که مرد باید از فساد اجتناب کند، زن هم باید از فساد اجتناب کند. زنها نباید ملعب? دست جوانهای هرزه بشوند. زنها نباید مقام خودشان را منحط کنند و خدای ناخواسته بَزَک کرده بیرون بیایند و در انظار مردم فاسد قرار بگیرند. زنها باید انسان باشند؛ باید با تقوا باشند. زنها مقام کرامت دارند. زنها اختیار دارند؛ همان طوری که مردها اختیار دارند. خداوند شما را با کرامت خلق کرده است، آزاد خلق کرده است. خداوند همان طوری که قوانینی برای محدودیت مردها در حدود اینکه فساد بر آنها راه نیابد دارد، در زنها هم دارد. همه برای صلاح شماست. هم? قوانین اسلامی برای صلاح جامعه است. آنها که زنها را می‏ خواهند ملعب? مردان و ملعب? جوانهای فاسد قرار بدهند، خیانتکارند. زنها نباید گول بخورند؛ زنها گمان نکنند که این مقام زن است که باید بزک کرده بیرون برود با سرِ باز و لخت! این مقام زن نیست؛ این عروسک بازی است نه زن. زن باید شجاع باشد؛ زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت بکند. زن آدم‏ساز است؛ زن مربی انسان است. »

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، الزام به حجاب بانوان در اداره ها و سطح کشور را از اولویت های برنامه های فرهنگی نظام قرار دادند و ذره ای در این امر نرمش از خود نشان ندادند، چرا که بی حجابی و بی بندوباری را به حق ترفند استعمار برای تخدیر و به نابودی کشیدن نسل کشورها می دانستند. بنابر این از همان روزهای اوّل انقلاب به مسئولان دولت وقت، برای جلوگیری از بی حجابی نهیب زدند: «الان وزارتخانه‏ ها- این را می گویم که به دولت برسد، آنطوری که برای من نقل می کنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه های اسلامی نباید زن های (بی حجاب) بیایند، زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند. » (صحیفه نور ج‏6 329)


دوشنبه 92 آبان 6 , ساعت 11:47 صبح

به گزارش گروه خبری فرانشر رئیس پلیس فتای استان خراسان شمالی از شگرد جدید کلاهبرداران به طریق ارسال پیامک تحت عنوان «عقد موقت» خبر داد.

سرگرد سهیل خاکشور گفت: برابر اخبار رسیده و بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان دایره اطلاعات جرائم پلیس فتا، شگرد جدیدی تحت عنوان کلاهبرداری مالی از افراد در قالب درخواست صیغه موقت شناسایی شد.

وی تصریح کرد: در این نوع کلاهبرداری، کلاهبرداران با ارسال پیامک متنی به صورت حجمی به شماره تلفن های همراه بعضی از افراد و با تقاضای عقد موقت عده ای از مردان را فریفته و از آنان به این طریق کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی افزود: شگرد این قبیل افراد کلاهبردار به این نحو است که در گام اول ابتدا اقدام با ارسال پیامک هایی متنی با این مضمون برای مردان می نمایند: «من حاضرم صیغه شما بشوم. فقط با ....مبلغ ، در صورت تمایل عدد 6 را به همین شماره تلفن همراه پیامک کنید».

سرگرد خاکشور خاطرنشان کرد: مردان طرفدار پر و پا قرص ازدواج موقت پس از دریافت این پیامک ناخودآگاه شگفت زده و ترغیب می شوند و اقدام به ارسال جوابیه پیامک کرده و سپس شروع به تماس با ارسال کننده این پیام می کنند که هر چه با شماره ارسال شده تماس می گیرند موفق نشده و بی نتیجه می مانند.

این مقام انتظامی افزود: چند روز پس از ارسال پیامک و اعلام موافقت بعضی از مردان، زنی با آنها تماس گرفته و عنوان می کند در صورتی که نصف مبلغ به حسابش واریز شود، حاضر است صیغه او شود و در ادامه جهت عادی سازی موضوع و تضمین قضیه چنین ابراز می کند که باقیمانده حساب را هم بعد از اولین ملاقات دریافت خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی اظهار کرد: مردان ساده لوح هم پس از این که این زن با آنها سر گفتگوی تلفنی را باز می کند و پس از مکالمه اولیه آنگاه با موافقت و رضایت کامل مبلغ درخواستی را بدون فوت وقت به حساب فرد مورد نظر واریز کرده و منتظر وعده ملاقات می مانند اما بعد از انتقال حساب دیگر خبری نه از آن زن است و نه ملاقاتی و نه صیغه ای در کار است و به اصطلاح امروزی سرکیسه می شوند.

سرگرد خاکشور افزود: مردان فریب خورده مستأصل و درمانده در این راه به علت حفظ آبرو و رعایت سایر مسائل دیگر نمی دانند این کلاهبرداری را چگونه در مراجع قضایی مطرح کنند و به این ترتیب از پیگیری پول بر باد رفته خود انصراف می دهند.

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان شمالی، کلاهبرداران از این طریق طعمه های خود را به راحتی فریفته و از آنان کلاهبرداری و ثروت های آنچنانی در ظرف چند روز کسب می کنند. گاهاً پشت این قضیه مردانی هستند که با ضبط صدای یک زن این نقشه را طراحی و پیاده سازی و عملی می کنند.


یکشنبه 92 آبان 5 , ساعت 2:47 عصر

مجله اینترنتی فرانشر به گزارش گروه خبری فرانشر مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی فضای شهری گفته که این سازمان در نصب بیلبوردهای ضد آمریکایی دخیل نبوده و آنها را از سطح شهر جمع آوری خواهد کرد.

روزنامه شرق نوشت: هرچند جواد ظریف، وزیر امور خارجه تاکید دارد که «ما تنها از پشت میز مذاکره، مذاکرات را دنبال می کنیم» اما برخی دیگر، دیدگاه متفاوتی دارند و نشان داده اند حتی خیابان ها هم مکانی برای تاثیرگذاری بر روند و محتوای مذاکره هستند.

روحانی در آخرین دقایق حضورش در نیویورک-که با اختیار تام از سوی مقام معظم رهبری برای شرکت در نشست سازمان ملل رفته بود، با اوباما گفت وگوی تلفنی کرد و پس از آن به دستور دو رییس جمهوری، وزرای خارجه دو کشور مامور شدند تا بستر تعامل هرچه بیشتر را مهیا کنند، اما بعد، زمانی که وارد فرودگاه میهن خود شد، عده ای، خیابانی را که اتومبیل حامل روحانی قرار بود از آن عبور کند، برای خواندن نماز انتخاب کردند، دست آخر هم با لنگه کفش و تخم مرغ به استقبال او شتافتند.

 در روزهای اخیر هم بعد از بازگشت تیم مذاکره کننده ایران از مذاکرات ژنو، این بار برخی مخالفان تنش زدایی از مناسبات تهران - واشنگتن با نصب بیلبوردهایی در رابطه با مذاکرات ایران و آمریکا در سطح خیابان ها، نوع دیگری از دیپلماسی خیابانی را به نمایش گذاشت. در این بیلبورد ها که در طرح های مختلفی به نمایش درآمده، تلاش شده موضوع «صداقت آمریکایی ها» مورد توجه مخاطب قرار گیرد.

 یکی از طرح ها، دو شخص را نشان می دهد که در مقابل هم سر میز مذاکره نشسته اند که شخص مذاکره کننده آمریکایی با کت پارچه ای اما شلوار نظامی و اسلحه ای که از زیر میز به طرف مقابل (مذاکره کننده ایرانی با ریش پروفسوری) گرفته، نشان داده شده است. این پوستر ها و بیلبورد ها که توسط سازمان هنری و رسانه ای «اوج» طراحی شده، عمدتا بر روی پل های هوایی عابر پیاده و در و دیوارهای شهر تهران نصب شده است که به ماهیت مذاکره با آمریکا و عدم صداقت آنان اشاره دارد.

مهدی نژاد مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی فضای شهری در گفت وگو با «شرق» از متولی این بیلبوردها ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: «سازمان زیباسازی در این موضوع دخیل نبوده و این پوستر ها بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی سازمان زیبا سازی نبوده است.» مهدی نژاد گفت: «امشب (شب گذشته) این پوسترها جمع آوری می شود.» اظهارات مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی مبنی بر اینکه این سازمان در نصب این بیلبوردها دخیل نبوده، در حالی است که نصب هرگونه پوستر روی بیلبوردها با مجوز این سازمان امکان پذیر است.

 سردار شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به «شرق» درباره اینکه «آیا طراحی بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر تهران توسط سازمان هنری و رسانه ای «اوج» که وابسته به سپاه است، به سفارش سپاه بوده؟» گفت: «این بیلبوردها را دیده ام اما اطلاع خاصی ندارم. سازمان «اوج» هم تا آنجایی که من اطلاع دارم کارهای فرهنگی-هنری در مسایلی مثل دفاع مقدس و مانند این انجام می دهد.»


یکشنبه 92 آبان 5 , ساعت 2:44 عصر

به گزارش گروه خبری فرانشر روز عید غفران یا توبه یکی از مناسبت‌های مذهبی مهم یهودیان در طول سال است، یکی از اعمال رایج در میان صهیونیست‌های سرزمین‌های اشغالی در این روز این است که یک مرغ یا خروس سفید رنگ را سه بار دور سر خود می چرخانند، این مرغ یا خروس باید به خوبی در دست گرفته شود و سه بار چرخاندن آن دور سر خود یا یک صهیونیست دیگر تمام گناهان سال گذشته این فرد را می‌بخشد.

این اقدام که بیشتر یهودیان ارتدوکس آن را انجام می‌دهند، در جشن‌های روز کیپور انجام می‌شود و بسیاری از صهیونیست‌ها این آئین مذهبی خود را در خیابان انجام می‌دهند.

بعد از این اقدام این مرغ یا خروس کشته می‌شود و برخی صهیونیست‌ها گوشت آن را به افراد فقیر می‌دهند.

مجله اینترنتی فرانشر

مجله اینترنتی فرانشر


<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ