سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شتابزدگی را واگذار و در حجّت بیندیش و خود را از پریشان گویی نگاه دار، تا از لغزش ایمن بمانی . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 92 آبان 7 , ساعت 9:14 صبح

امام و موسیقی

گفت و گوهای خواهران اشراقی با رسانه های غربی و عربی، عمدتا بر پایه نشان دادن نوع نگاه و شیوه زندگی خاندان امام هدف گذاری شده است. هدف گذاری ای که نشان می دهد خاندان امام زندگی به شیوه اسلامی را نمی پسندند. رسانه های غربی و به خصوص عربی به خوبی از این هدفگذاری سود برده و به چیزی که می خواسته اند رسیده اند چرا که خواهران اشراقی با تمام اقدامات اسلامی که روزی پایه اصلی انقلاب بود، مخالفت کرده اند. به گزارش تسنیم، زهرا اشراقی اخیرا در مصاحبه ای گفته که در خانه موسیقی غربی گوش می دهد، آنهم موسیقی خواننده هایی که روزی به خاطر انقلاب، از ایران فرار کردند و در حال حاضر هم در هر اجتماعی علیه نظام جمهوری اسلامی شرکت می کنند. «صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده. مثلا" علی ای همای رحمت" هایده بسیار زیبا است. هایده و مهستی از زیبایی های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می پسندم، امابرخی از آهنگهای جدید را نه. بالاخره زندگی بدون موسیقی معنی ندارد. به نظرم زندگی اساسا بدون هنر و موسیقی بی روح است. »

براین اساس می توان گفت، دیدن سریالها و فیلم های ماهواره ای، عقیده نداشتن به حجاب اسلامی و دنبال کردن اخبار از طریق رسانه ها معاند، نوع سبک زندگی ای است که این افراد به دنبال آن هستند.

امام خمینی در 30 تیر 1358 در دیدار با کارکنان رادیو دریا، در حالی که انقلاب اولین ماه های عمر خود را می گذراند، به بیان مساله موسیقی پرداختند. ایشان موسیقی را از جمله چیزهایی که برای مغزهای جوانها مخدّر است و تخدیر می‏ کند و انسان را از جدیت می اندازد، دانستند. «اینکه می‏ گویند که اگر چنانچه موسیقی در رادیو نباشد آنها می‏ روند از جای دیگر می‏ گیرند موسیقی را، بگذار بگیرند از جای دیگر، شما عجالتاً آلوده نباشید؛ آنها هم کم‏ کم برمی‏ گردند به اینجا. این عذر نیست که اگر موسیقی در رادیو نباشد، آنها می‏ روند از جای دیگر موسیقی می‏ گیرند. حالا اگر از جای دیگر موسیقی بگیرند، ما باید به آنها موسیقی بدهیم؟ ! ما باید خیانت بکنیم؟ ! این خیانت است به یک مملکتی، خیانت است به جوانهای ما. این موسیقی را حذفش کنید بکلی، عوض این یک چیزی بگذارید آموزنده باشد» .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ