سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش جز به پرهیزگاری پاکیزه نگردد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 92 آبان 7 , ساعت 9:13 صبح

از آمریکای هاشمی تا آمریکای اشراقی

یکی دیگر از مسائلی که این روزها جنجال زیادی هم در رسانه ها به پا کرد، برخی خاطره سازی ها برای از بین بردن شعار" مرگ بر آمریکا" بود. این خاطره سازی ها که ابتدا توسط رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد، به نحو دیگری، به نعیمه اشراقی تعمیم یافت تا او که قبل از آن در صفحه شخصی خود در فضای مجازی بارها به ضرورت حذف شعار مرگ بر آمریکا اشاره کرده بود، بگوید: «آمریکا آن زمان دشمن و رویاروی ما بود. در حالی که امروز آنطور نیست. آمریکا یک رئیس جمهور صلح طلب دارد و حرف من این است که نباید فرصت سوزی کنیم. »

امام خمینی اما همیشه و به ویژه در سال های آخر حیاتشان بر استمرار این شعار تاکید ویژه داشته اند. ایشان در سخنرانی در سوم اسفند سال 67 برای تعیین استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران می فرمایند: «ما شعار سرنگونی رژیم شاه را در عمل نظاره کرده‏ ایم، ما شعار آزادی و استقلال را به عمل خود زینت بخشیده‏ ایم، ما شعار «مرگ بر امریکا» را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لان? فساد و جاسوسی امریکا تماشا کرده‏ ایم، ما هم? شعارهایمان را با عمل محک زده‏ ایم. البته معترفیم که در مسیر عمل، موانع زیادی به وجود آمده است که مجبور شده‏ ایم روشها و تاکتیکها را عوض نماییم» . (صحیفه امام جلد 21)

ایشان در همان سخنرانی از کسانی که به شعار مرگ بر آمریکا ایراد گرفته اند انتقاد کرده و می فرمایند: «آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن هم? کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند، گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از هم? اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جاری می‏ کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‏ اید؟ چرا لان? جاسوسی را اشغال کرده‏ ایم و صدها چرای دیگر. و نکت? مهم در این رابطه اینکه نباید تحت تأثیر ترحم های بیجا و بی مورد نسبت به دشمنان خدا و مخالفین و متخلفین نظام، به گونه‏ ای تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهی زیر سئوال بروند» .

امام خمینی (ره) در 29 تیرماه سال 67 نیز در پیامی که برای سالگرد کشتار خونین مکه و قبول قطعنامه 598 هم داشتند، نوشتند: «ان‏شاءاللّه‏ ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج، این منبر بزرگی که بر بلندای بام انسانیت باید صدای مظلومان را به هم? عالم منعکس سازد و آوای توحید را طنین اندازد، صدای سازش با امریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود. و از خدا می‏ خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعب? مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروی را به صدا درآوریم» .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ