سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است [ در طبیعت [سرشته و [ به گوش [شنیده و تا سرشته نباشد، شنیده سود ندهد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 92 مهر 30 , ساعت 8:38 عصر
خبرگزاری تسنیم: دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: افرادی که بیش از حد دچار شادی و لذت هستند از دیدگاه طب سنتی افرادی بی‌تفاوت، کم خرد و سست رای هستند و نمی‌توانند تصمیم‌‌گیری‌های خوبی داشته باشند.

منیرالسادات روح‌اللهی دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: غضب، شادی، فزع، غم، هم و خجلات از اقسام اعراض نفسانی یا حالات روحی و روانی بدن انسان است.

به گفته وی اگر فرد در موقعیتی قرار گیرد که شاد شود، در این هنگام روح انسان به ظاهر بدن تمایل پیدا می‌کند و زمانی که دچار غم و اندوه شود برای فرار از آن عامل موذی و آزاردهنده نفس به عمق و درون پنهان می‌شود؛ به همین دلیل افراد هنگام ترس رنگ صورتشان سفید و هنگام شادی سرخ می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: خجالت نوعی ترس به همراه شادی بوده و کیفیتی است که نفس به تبع روح به تدریج به درون بدن یا به خارج از بدن تمایل پیدا می‌کند به همین دلیل افرادی که خجالت می‌کشند صورتشان لحظه‌ای زرد و لحظه سفید است چرا که نفس انسان در لحظه ابتدایی به دلیل ترس به درون بدن پناه می‌برد و در لحظه‌ای که نشاط پیدا می‌کند به بیرون بدن بیرون می‌آید.

روح‌اللهی بیان داشت: بروز حالات روحی و روانی در افراد برای سلامت مغز مفید بوده و افراد هیچ واکنشی نسبت به ترس، غم، شادی ، خجالت و خشم نداشته باشند، دچار بلادت ذهنی و برودت بدن می‌شوند چرا که حالات روحی مختلف نوعی ورزش برای نفس تلقی می‌شوند و شاید به همین دلیل است که خداوند انسان را در این دنیا آزمایش می‌کند و در موقعیت های مختلف قرار می دهد.

وی ادامه داد: اگر افراد مدام در لذت و شادی باشند نفسشان دچار تجمع فضولات می‌شود و روح دچار خمودگی می‌شود و افرادی که در ناز و نعمت بزرگ می‌شوند اغلب از دیدگاه طب سنتی افرادی ابله می شوند، نمی توانند تصمیم گیری های خوبی داشته باشند نمی تواند سیاست به خرج دهند؛ نفس و روح انسان باید حرکت داشته باشد که حرکت نفسانی برای برای سلامت انسان مفید است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطر نشان کرد: با شناخت مزاج و کیفیت حالت های روانی افراد می توان تاثیر این حالت ها را بر صورت افراد مشاهده کرده و زمینه بهبودی و کنترل عواطف را ایجاد کنیم.

روح اللهی عنوان کرد: اگر هریک از حالات روانی انسان بیش از حد بر وی مستولی شود زمینه ساز بیماری برایش خواهد بود افرادی که گوشه گیر و افسرده هستند هیجان و نگرانی برایشان می تواند لازم باشد و در موقعیت هایی قرار گیرند که دچار هیجان و خشم شوند که در بهبود بیماری ها موثر خواهد بود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ